BEKIJK ALLE VERSCHILLEN TUSSEN OFFICE 2016 EN 2019!

Een van de meest gebruikte kantoortoepassingen ter wereld is Microsoft Office. In het softwarepakket zitten razend populaire programma’ s zoals Word, Excel, PowerPoint en Outlook. Het meest recente pakket is Office 2019 en bevat tal van nieuwe updates en functies. Echter, tal van gebruikers blijven vasthouden aan de vorige Office-versie: Office 2016. De vraag is echter of dit verstandig is? Over de verschillen tussen Office 2016 en Office 2019 vertellen we je graag meer!

Redenen om Office 2019 of Office 2016 te kiezen

Het is om te beginnen goed om te weten dat zowel Office 2016 als 2019 stand-alone versies zijn waarvoor u niet maandelijks abonnementskosten dient te betalen. Dat in tegenstelling tot Office 365, dat u verplicht bent elke maand een bepaald bedrag te bepalen. Als u dus eenmaal een Office 2016- of Office 2019-licentie hebt aangekocht, kunt u het programma voor onbepaalde tijd blijven gebruiken. Eén van de voordelen van Office 365 ten opzichte van Office 2019 en 2016 is echter dat Office 365 voortdurende updates ontvangt. Dat is niet het geval bij de stand-alone versies van Microsoft Office.

De verschillen tussen Office 2016 en 2019

Zoals de naam al doet suggereren, is Microsoft Office 2019 ongeveer drie jaar later uitgebracht dan zijn voorloper Office 2016. Er zijn in die jaren diverse (technologische) updates geweest, hierdoor bevat Office 2019 diverse nieuwe functies en mogelijkheden. Deze updates verschillen per applicatie.

De verschillen tussen Word 2016 en 2019

Microsoft Word is voor velen de meest gebruikte toepassing binnen de Office pakketten. Het is dus goed mogelijk dat deze updates en veranderingen binnen dit programma het meest opvallen. Allereerst zijn er verbeteringen aangebracht in het Tekst-naar-spraak gedeelte. Hierdoor wordt het eenvoudiger om te “typen” met behulp van de spraaktool. Bovendien is de Inking functionaliteit verder verbeterd binnen Office 2019. U hoeft alleen maar een vorm te maken met de ‘pen’ en de tool zal vervolgens een passende grafiek of diagram ontwerpen.

Een andere nuttige update binnen Word 2019 is de toevoeging van @-vermeldingen. Dit werkt ongeveer hetzelfde als in apps zoals Facebook en WhatsApp. Gebruik eenvoudigweg een @-mention om een persoon te taggen, waardoor het voor hem of haar duidelijk wordt wat er binnen het document moet gebeuren.

De verschillen tussen PowerPoint 2016 en 2019

Nog een veel gebruikt hulpprogramma binnen Office 2016 en 2019 is PowerPoint. Binnen deze tool vind je ook verschillende verschillen tussen de 2016 en 2019 versies. Zo heeft een eerste update betrekking op de Zoom- en Morph-functies. De Morph-functie biedt verbeterde, vloeiende overgangen tussen verschillende dia’s. Met behulp van de Zoom-functie kun je presentaties in feite dynamischer en levendiger maken binnen deze Office 2019-app. Een andere grote update binnen PowerPoint 2019 is de optie om vectorafbeeldingen toe te voegen en te bewerken. Daarnaast is het binnen PowerPoint 2019 ook mogelijk om @-mentions te gebruiken.

De verschillen tussen Excel 2016 en 2019

In elke organisatie is Microsoft Excel een onmisbaar hulpmiddel. Zowel in Excel 2016 als in Excel 2019 ontdekt u verschillende verschillen. In Excel 2019 is het bijvoorbeeld om verschillende nieuwe of verbeterde functies te gebruiken, zoals TEKST.SAMENVATTING, ALS.VOORWAARDEN, MAX.ALS.VOORWAARDEN en SCHAKELEN. Bovendien zijn er volledig nieuwe grafieken en diagrammen toegevoegd. Nog een verschil tussen Excel in Office 2016 en 2019 is dat het binnen de meest recente versie mogelijk is om SVG-afbeeldingen en 3D-modellen te gebruiken en te bewerken.

Overige verbeterpunten binnen Excel 2019 zijn onder andere auditieve hints die zijn toegevoegd, een snellere toegang tot superscript en subscript, een verbeterde ‘autocomplete’ en diverse nieuwe thema’s die zijn toegevoegd.

De verschillen tussen Outlook 2016 en 2019

Outlook is de geavanceerde e-mailapplicatie binnen de Office 2016 en 2019 pakketten. Outlook 2019 bevat ook op dit gebied diverse nieuwe functies en updates. Heel handig is bijvoorbeeld de toevoeging van de ‘Priority Inbox’. Daarmee krijgt je inbox twee tabbladen: Overig en Prioriteit. De meest belangrijke berichten komen automatisch in de Priority inbox te staan, zodat je direct weet welke zaken er echt toe doen. Bovendien is het mogelijk om meerdere tijdzones aan uw Outlook-agenda toe te voegen. Dat maakt het makkelijker om afspraken te plannen met mensen die zich in verschillende tijdzones bevinden.

Nog een verschil tussen Outlook in Office 2016 en 2019 is bovendien dat je ook hier @-vermeldingen kunt toepassen. Tag eenvoudig personen in een e-mailbericht en alle ontvangers weten meteen wat er van hen wordt verwacht. Daarnaast was een veelvoorkomend probleem in Office 2016 dat reminders onzichtbaar waren in Outlook. Dat is in Outlook 2019 aangepast en opvallende herinneringsberichten kunnen eenvoudig worden ingesteld.

De verschillen systeemeisen Office 2016 en 2019

Voor nieuwe software gelden meestal andere systeemeisen. Nieuwe updates en functies vereisen immers vaak meer rekenkracht. De systeemvereisten tussen Office 2016 en 2019 verschillen echter nauwelijks. Op vrijwel elke moderne computer of laptop met Windows 10 kunnen beide applicaties worden uitgevoerd. Bovendien moet de machine beschikken over ten minste 2 GB (32-bits) of 4 GB (64-bits) RAM-geheugen. Als laatste moet uw computer of laptop beschikken over een GPU met DirectX9.

Overstappen van Office 2016 naar 2019

Zoals u kunt zien, zijn er verschillende verschillen tussen Office 2016 en 2019. Hierdoor is de upgraden zeker de moeite waard als u regelmatig gebruik maakt van verschillende applicaties van dit softwarepakket. Wenst u zelf te upgraden of bent u op zoek naar een nieuwe Office licentie? Kies dan voor de een betrouwbare en 100% legale Office licenties van Licentie Discounter. U ontvangt uw Office 2016 of Office 2019 licentiecode altijd binnen 5 minuten via e-mail.